EXAMPLE

Aktualności

• Wtorek w Oktawie Wielkiej Nocy

Jest już 26 - letnią tradycją, że we Wtorek Wielkanocny przychodzi do nas J.E. Ks. Arcybiskup Stanisław Nowak w towarzystwie swego Księdza Kapelana Janusza Wojtyly. Z radością czekamy na to spotkanie - najpierw przy Stole Ciała i Krwi Naszego Pana Jezusa Chrystusa, a potem przy stole, który zastawia dla nas Boża Opatrzność i ludzka życzliwość. Zbudowane słowem i serdecznością naszych Gości, zapalamy serca miłością do Zmartwychwstałego, ale i do lokalnej wspólnoty Kościoła, do której należymy jako cząstka Mistycznego Ciała Chrystusa.

• Obchody Świętego Triduum Paschalnego u Sióstr Zmartwychwstanek w Częstochowie

Wielki Czwartek otwiera drzwi obchodów Świętych Misteriów: męki, śmierci i Zmartwychwstania Pana Naszego Jezusa Chrystusa. Jako Siostry Zmartwychwstanki - w sposób szczególny żyjące duchem paschalnym Ukrzyżowanego i Zmartwychwstałego Zbawiciela, przeżywamy te dni próbując nieustannie wejść w przeżycia Umiłowanego Jezusa, prosząc Go jednocześnie, aby otwierał nasze serca na przyjęcie wszelkich łask, którymi chce nas w tych dniach obdarzyć... Wielki Czwartek to dzień, w którym ustanowione zostały Sakramenty Eucharystii...

• Agapa - Uczta Miłości

Piękną tradycją Naszego Zgromadzenia jest wielkoczwartkowa Agapa, na której gromadzą się wszystkie Siostry, aby wspólnie wielbić Boga za Jego miłość, która złączyła nas w jedno w tym Zgromadzeniu.  Każdego dnia objawia się ona w uśmiechniętym obliczu i wyciągniętej dłoni mojej Siostry. To właśnie przez ręce i serce tych, z którymi jesteśmy najbliżej doświadczać możemy troski i miłosierdzia Boga, nieustannie zasłuchanego w serca Swoich dzieci, w ich potrzeby i troski. W tym roku agapa rozpoczęła się o godzinie...

• Msza Święta w Katedrze pw. Świętej Rodziny

O godz 10.00 rozpoczęła się Najświętsza Eucharystia w katedrze częstochowskiej, w której wzięli udział Kapłani z całej Archidiecezji Częstochowskiej i Szafarze nadzwyczajni Najświętszego Sakramentu, do których należy między innymi nasza Siostra Przełożona Maria Emanuela CR. Mszy Świętej przewodniczył  J.E. Arcybiskup Stanisław Nowak, który - tradycyjnie już - przez swoje słowo i świadectwo życia przenikniętego miłością do Chrystusa Ukrytego w Najświętszym Sakramencie Ołtarza, zapalał wiernych do żarliwego kultu Eucharystycznej...

• Eucharystia

...to jest dzisiaj... Trudno nie pamiętać tych słów z modlitwy przed Przeistoczeniem, która podczas dzisiejszej Eucharystii uświadamia nam, że wydarzenia sprzed dwóch tysięcy lat uobecniają się podczas Mszy Świętej. Wieczernik to nasza kaplica, nasz kościół...Uczniowie - to my... Chrystusem - na mocy szczególnej konsekracji - jest Kapłan sprawujący Najświętszą Ofiarę. Tym razem był nim O. Dariusz Szuba OSPPE... Idąc dalej w tych rozważaniach, można by zadać obie pytanie - kim ja jestem dzisiaj: pełnym zaufania wobec...

• Obchodów Uroczystości ciąg dalszy...

W tym pięknym dniu obchodziłyśmy we wspólnocie częstochowskiej imieniny Naszej Solenizantki - S. Marii Adolfiny CR . Siostra - choć liczy sobie już ponad dziewięćdziesiąt lat - tryska radością i zapala serca Sióstr miłością do Pana Jezusa. Po Eucharystii,- jak jest to w naszej tradycji - składałyśmy Siostrze życzenia w naszym zakonnym refektarzu, a Siostra Solenizantka dziękowała wszystkim, zapewniając, że o każdej z Sióstr pamięta, gdy każdego dnia - jak płomień wiecznej lampki - trwa przed Obliczem Eucharystycznej Miłości ukrytej w...

• Obchody Uroczystości Zwiastowania N.M.P. i duchowych narodzin Zgromadzenia we wspólnocie częstochowskiej

Z okazji tak ważnego dla nas podwójnego święta, zapraszamy do wspólnego dziękczynienia Bogu za dar otwarcia Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny na przyjęcie Wcielonego Słowa oraz za "fiat" Matki Jadwigi na Wolę Bożą, która objawiła się w zaistnieniu naszego Zgromadzenia. Matka Jadwiga, oddając swoje życie Zmartwychwstałemu Panu, razem z Błogosławioną Matką Celiną, położyła fundament, na którym budują kolejne pokolenia - fundament młodzieńczego zapału, gorliwej miłości i bezgranicznego zaufania Jezusowi, że "dla Boga nie ma...

• UWAGA! KURS NOWEGO ŻYCIA w Częstochowie

Zapraszamy na kurs "Nowe Życie" w Częstochowie. Jeśli chcesz doświadczyć Bożej miłości i odnowić więź z Jezusem weź udział w poruszającym Kursie "Nowe Życie", na który zaprasza Cię Wspólnota Chrystusa Zmartwychwstałego "Galilea". Kurs odbędzie się w dniach 4-6 marca 2011 r. w Domu Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstanek w Częstochowie, al. NMP 60. Koszt kursu 60 PLN, istnieje możliwość rezerwacji noclegu, koszt 50 PLN za 2 doby. Zaliczkę w kwocie 30 PLN prosimy przesyłać na konto: PKO BP 73 1020 1664 0000 3002 0314 3203 Anna Zyglewicz, ...

• Taniec liturgiczny

W niedzielę 20 lutego S. Mistrzyni M. Emanuela razem z Siostrami Juniorystkami wzięły udział w niecodziennych zajęciach "warsztatowych" - tańca liturgicznego. Modlitwa tańcem znana była już w czasach starożytnych i bliska sercom, które - jak król Dawia - kochały i kochają Pana i pragną Go wielbić ze wszystkich sił. Kroki tańców izraelskich, których pilnie uczyły się Siostry, opracowali członkowie Wspólnoty Błogosławieństw z Francji. Zajęcia prowadziła Klaudia Gocyła.  Dziewczęta chętne do uczestnictwa w tego typu...

• Jubileusz S. Marii Amelii CR

Dzień Życia Konsekrowanego każdego roku w Częstochowie obchodzimy bardzo uroczyście, łącząc się z Jasną Górą, ale tym razem, był on dla nas szczególny ze względu na Jubileusz 60 - lecia życia zakonnego Naszej Kochanej Siostry Marii Amelii Rywolt CR. Mszę Świętą o godzinie 6.30 celebrował - zaproszony przez Siostrę - O. Mariusz Małkiński OSPPE, który w czasie homilii - nawiązując do Ewangelii - dziękował Siostrze Jubilatce za ofiarę złożoną Bogu ze swojego życia. Potem Siostra Maria Amelia odnowiła swoje Śluby. Po uroczystej Eucharystii...

• Błogosławcie Pana góry i pagórki, błogosławcie Pana lody i śniegi! - w Dolinie Strążyskiej

Zwieńczeniem naszych rekolekcyjnych zmagań była wyprawa do Doliny Strążyskiej. W malowniczej scenerii mogłyśmy wychwalać Pana za Jego niezmierzoną Miłość, w potędze gór rozpoznać Jego potęgę a w szumie strumyków kolejny raz usłyszeć: „Dla ciebie człowieku stworzyłem to wszystko". Z radością - tym większą, że niektóre z nas miały obuwie zupełnie nieprzystosowane do górskich wypraw zimową porą - podziwiałyśmy dzieła Pana. Na naszym szlaku pierwsze rozwidlenie wskazywało m.in. szczyt Giewontu - to była kusząca propozycja....

• Iść przed siebie, by wielbić Boga... - rekolekcyjne wędrowanie

Piątego dnia rekolekcji, kiedy był czas by wyjść na dłuższy spacer, postanowiłam, że pójdę przed siebie, gdzieś daleko, zatrzymam się w z różańcem w dłoni uwielbię Boga. Idę prosto przed siebie, dość szybkim krokiem i tak naprawdę nie wiem, gdzie i kiedy się zatrzymam. Idę, pozdrawiam ludzi, uśmiecham się do nich a oni do mnie... moje serce jest przepełnione radością i wdzięcznością. Mijam potok, idę kładką i widzę znaki wskazujące szlaki górskie. Na jednym z nich jest napisane: „Dolina ku Dziurze - 25 min." Pomyślałam...